אדם בפשיטת רגל מחזיק ארנק ריק

חדלות פירעון ושיקום כלכלי

שתפו בכל הכוח
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin

למשה היה חלום לפתוח חנות מתנות משלו בקניון בו עבד כנער. לאחר כמה שנים שלא הצליח לחסוך מספיק כסף להקים את העסק שלו הוא השתמש בסכום שחסך כדי לקחת הלוואה בערבות המדינה והלוואה קטנה נוספת מהבנק כדי להגשים את החלום שלו. הוא פתח חנות מתנות בקניון והעובדה שבאותה השנה בדיוק נפתח קניון מתחרה בעיר לא גרמה לו לחשוב שאולי מדובר בהליך מסוכן מדי. הוא זכר את הקניון כפי שהיה לפני שנים בשיא הדרו כשעבד שם כנער. לא משנה מה עשה החנות הייתה בהפסדים כלכליים בכל חודש ולאחר שנה נגמר הכסף בחשבון והוא נאלץ לקחת הלוואות נוספות מהבנק ומחברות אשראי. לאחר חצי שנה נוספת השיקים כבר החלו לחזור, החשבון הוגבל, כרטיס האשראי נסגר והחובות החלו להיערם. לאחר זמן קצר הוא נאלץ לסגור את החנות ולהכריז על פשיטת רגל

מעל 95% מבעלי העסקים מסיימים בסוף כמו משה

לצערנו הרב מעל 95% מהעסקים סוגרים את העסק שלהם תוך כמה שנים מיום הפתיחה כאשר רבים מהם נאלצים להכריז על פשיטת רגל ומקווים לזכות בהפטר שינקה חלק מחובותיהם ויוכלו להרוויח את חייהם בחזרה. במידה ואדם או חברה לא יכולים לשאת יותר בהוצאות ואלה מעל הגובה הנדרש בחוק אלה יוכלו להכריז על חדלות פירעון ושיקום כלכלי יהיה הצעד הבא שלהם. 

מהו הליך חדלות פירעון?

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא הליך שבו אדם או גוף כלשהו (לדוגמה חברה בע"מ) מכריז שאינו מצליח לשאת יותר בחובותיו ונקלע לקשיים כלכליים שהוא מתקשה לצאת מהם. על כן הוא מבקש להכריז על פשיטת רגל או בשמה השני חדלות פירעון ויוכל אותו אדם/בעל עסק בעמידה בתנאים מסוימים הקבועים בחוק להיכנס להליך זה שאולי בסופו הוא יזכה להפטר מטעם בית המשפט על חלק מחובותיו. 

החוק לחדלות פירעון ושיקום כלכלי 2018 הוא למעשה חוק הגדיר בצורה חדשה את נושא הליך פשיטת הרגל המחדש את החוקה הישנה בנושא. על פי החוקה החדשה יש התייחסות שונה לנושא של חדלות פירעון אשר נתפסת לרוב בקשר של התנהלות כלכלית לקויה וכזו העשויה לקרות לכל אחד. על כן לא מדובר בפגם מוסרי. החוק קובע כי לכל אדם מגיעה הזדמנות לחזור למסלול חיים תקין כאשר המטרה היא לשלב בין שמירה על כבודו של החייב מצד אחד ומקסום התשלומים עבור הנושים מצד שני. למעשה החוק החדש מבליט את העובדה שלא מדובר יותר בפגיעה בנושה שכן האשראי שהוא נטל על עצמו הוא חלק מהסיכונים שלו כנותן אשראי. העדיפות היא תמיד לשקם את התאגיד, החברה או היחיד על מנת שלא יהוו נטל על החברה אלא יתרמו לה.

מה קורה במהלך ההליך?

במהלך הליך חדלות הפירעון החשבון של החייב יכונה מוגבל חמור. החייב לא יוכל לצאת מהארץ ללא אישור בית המשפט, לא יוכל להשתמש באשראי או בשיקים, לא יוכל לשמש כיו"ר, בעלים או שותף של חברה מסוימת ועוד. הגבלות אלה לא נעימות אך יחולו על החייב עד השלמת הליך פשיטת הרגל וקבלת ההפטר המיוחל. בכל נושא של חדלות פרעון ושיקום כלכלי חשוב להיוועץ עם עו"ד מקצועי ומוסמך המבין היטב בתחום. עו"ד גלעד נרקיס ילווה אתכם בתהליך העדין במקצועיות רבה, ידריך אתכם וייצג אתכם מול בית המשפט והנושים השונים. כאשר מדובר בהליך כל כך עדין אתם חייבים לצידכם עורך דין מקצועי ומנוסה בטיפול במקרים מהסוג הזה כדי שיעזור לכם להשלים את ההליך במהירות האפשרית ולהרוויח את חייכם בחזרה.

תגובות לפוסט:
שתפו בכל הכוח
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin